SommarEquipment

Utrustning, gear, stuff, prylar… man kan vara tokig i alla de namn som härmar material i sporter.

Ibland, ytterst sällan faller smaken in att bara springa i skjorts å t-shirt.

Men när jag inte gör, dvs 99% av fallen så anser jag, ju mer gear desto bättre 😉

Nedan använder jag just nu på sommaren2019:

HokaOneOne Gaviota 2.

(Ruggigt bra dämpade distansskor med lätt pronation, kommer mer utförlig recension om några mil, likaså för mina nya HokaOneOne speedgoat3.)

Garmin Descent

(Har allt en smart träningsklocka ska ha inkl dykläge och alternativ så som swimrunläge mm. Tyvärr inte jättebillig men nu har jag den 🙂

BLIZ Matrix

(Bästa glasögonen jag provat, kalla vinterdagar så som soliga sommardagar. Stora lufthål fram så de ej immar, och bra avstånd från näsa utan att kännas för stor)

KOSS PortaPRO

(Hörlurar har jag testat dussintals av, ingen i närheten av så sköna som PortaPRO från KOSS. Täpper inte igen så man hör omgivning, ligger lätt på öronen men fantastiskt ljud med bra bas)

SOC waterbelt

(Svårt att mycket om ett vätskebälte, men när det sitter kvar, har tillräckligt mycket vatten (5dl; 4*12,5cl) utan att kännas tung och mobilen hänger ner över stuss isf på svank får den toppbetyg.)

Sen klädväg: alltid keps, skjorts med extern innerbyxa från SOC, T-shirt/Linne rätt ointressant men luftig.

Nyinköpt keps från PeakPerformance (TrailCap)

Obs. Inget av ovan är spons eller marknadsföring…

Lite olik utrustning för trail så lägger upp min gear jag använder vid senare tillfälle.


Lämna en kommentar